old couple smiling at each other
Dieta

Odpowiednia dieta w każdym wieku


Nie trzeba nikogo przekonywać, że egzystuje alians pomiędzy tym, co konsumujemy a zdrowiem. Ale nasz istota w każdym wieku ma inne potyczki. Przetestuj, jaka dieta może je spełnić wymagania.
Nasz organizm w każdym wieku ma inne potrzeby

Niezależnie od czasu wieku, wszystkie najważniejsze składniki odżywcze winienem codziennie znaleźć się na twoim talerzu. Nasza ekspertka poddaje, jak dokonywać dobrych wyborów natomiast jakich dewizy żywieniowych trzeba przestrzegać, ażeby napełniać się nie tylko filigranową figurą, ale przede wszelkim dobrym zdrowiem.

  • Nie zapominaj o piciu wody: Tylko dobrze nawodniony organizm prawdopodobnie dobrze funkcjonować. Adekwatna część płynów ułatwia usuwanie trucizn i szkodliwych produktów intifady idei. Ciśnij ok. 3 litrów wody mineralnej dziennie.
  • Śniadanie owo twój decydujący potrawa: To pierwszy potrawa po nocnej luce. Powinnaś go zjeść nie dalej niż godzinę po wstaniu. Muszą się w nim odszukać: pełnowartościowe białko (twaróg), dobre tłuszcze (bagatelki np https://pl.wikipedia.org/wiki/Dieta_proteinowa. dyni) oraz węglowodany złożone (płatki zbożowe) i proste (owoce). Takie śniadanie doda owi energii i nadrobi metabolizm.

Uwaga! Nasz organizm jest tak „zaprogramowany”, że jeśli zrezygnujesz ze śniadania, cały dwadzieścia cztery godziny będziesz dysponowała ochotę podjadać, i w porze wieczoru zjesz za co niemiara.

  • Nie kapituluj z węglowodanów: Nie daruje się ich zastąpić żadnymi innymi składnikami odżywczymi. Są bezprecedensowym źródłem energii gwoli intelektu. Jest dozwolone je podzielić na proste natomiast złożone. Węglowodany złożone owo np. kasze, pełnoziarniste wyrób piekarski, naturalne płatki owsiane. Te owoce mogą egzystować elementem każdego posiłku. Węglowodany proste owo np. plony czy miód.

Powinny odnajdować się w naszym jadłospisie, ale tylko w dwóch pierwszych posiłkach czyli na  i II  (zakładając, że jesz 5 dobrze zbilansowanych posiłków dziennie). Nie powinno się natomiast jadać owoców wieczorem.

  • Brak białka spowolni twoją przemianę idei: We każdych tkankach naszego układu istnieje obecne białko. Jeśliby nie dostarczamy se odpowiedniej ilości białka w codziennym jedzeniu, organizm pocznie „spalać” je np. z mięśni. A im mniej masz mięśni, tym wolniejsza jest twoja podstawowa przemiana materii a zaczynasz przybierać na wadze. Ergo każdy posiłek, kto konsumujesz w ciągu dnia winien zawierać geneza pełnowartościowego białka np.  albo jego przetwory czyli twaróg, kefir, chude mięso, rybę, jajo.
  • Jedząc warzywa, nie będziesz tyła: Błonnik i antyutleniacze, które brzmieją warzywa, wspomagają obniżanie autorytetu trójglicerydów we krwi, amortyzują uczucie głodu, udostępniają defekacja, czyszczą forma życia z metali ciężkich, bazy rakotwórczych, pomagają wiązać nadmiar kwasu solnego w żołądku.

Dopisek! 20 do 40 gramów błonnika dziennie sprzyja odchudzaniu.

Trzeba jednak wiedzieć, jaki ich rodzaj i w jakich proporcjach jest dla ciebie maksymalny. Kwasy tłuszczowe w twojej diecie winienem brać początek z takich źródeł jak: ryby, nasiona np. bagatelki słonecznika, bani a także różne odmiany orzechów. Drogie są też nieprzetworzone, druzgotane na ziąb oleje roślinne takie jak np. oliwa z oliwek extra virgin, czy mniej znany olej lniany. Jedz tylko nieczęsto, w bardzo niedużych ilościach tłuszcze zwierzęce np. smalec. SPOŚRÓD umiarem sięgaj po masło. Unikaj produktów, które zawierają tłuszcze  np. herbatniki paczkowane, czipsy, frytki, gotowe ciastka.

Rate this post